وبلاگ گروه فارس الحجاز

در فارس الحجاز کلیپ ها و بنر های بسیار زیبا با کیفیت فوق العاده می توانید دریافت کنید.

وبلاگ گروه فارس الحجاز

در فارس الحجاز کلیپ ها و بنر های بسیار زیبا با کیفیت فوق العاده می توانید دریافت کنید.

مشخصات بلاگ
وبلاگ گروه فارس الحجاز

این وبلاگ برای گروه تخصصی فارس الحجاز می باشد.
در وبلاگ فارس الحجاز کلیپ ها و بنر های بسیار زیبا با کیفیت فوق العاده می توانید دریافت کنید.
استفاده ازمطالب وبلاگ با درج منبع بلامانع است.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

عجایب قرآن کریم(سحر شدن چشم)

چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۵ ب.ظ

سحر شدن چشم

در قرآن می خوانیم پس از اینکه موسی آیات خداوند را (یعنی معجزاتی که به موسی داده بوده که به فرعون و درباریان وی نشان دهد را) به فرعون و درباریان وی نشان میدهد، می گویند این سحر است و ما هم میتوانیم برای تو سحر بیاوریم. به اتفاق همدیگر وقتی تعیین می کنند که در حضور مردم این کار را انجام دهند. در این  داستان در رابطه با اثر سحر بر انسان چنین می خوانیم:

« (ساحران) گفتند: ای موسی! یا می اندازی و یا اینکه ما اندازندگان باشیم ـ (موسی) گفت: بیندازید! همینکه (طنابها و چوب دستی های خود را) انداختند چشم های مردم را سحر زده نموده و آنها را هراسناک نمودند و سحر بسیار بزرگی اجرا کردند».

آیه می گوید ساحران چشمهای مردم را سحر کرده اند. دستاورد پژوهشهای علمی انجام شده در زمینه سحر نیز نشان می دهد که سحر بر چشم فرد اثر می گذارد. سحر کارکرد چشم را مختل می کند یا همه رنگها بجز رنگ آبی را جذب می کند. 

در رابطه با اینکه سحر در واقع تغییری در پدیده های طبیعی ایجاد نمی کند نیز در آیه 66 سوره طه نیز میخوانیم: « فَإِذَا حِبَالُهُمْ وَعِصِیُّهُمْ یُخَیَّلُ إِلَیْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّهَا تَسْعَى: سحر آنها به موسی این خیال را داد که چوب دستی ها و طنابهای آنها حرکت می کند».  یعنی ساحران چوب دستی و طنابهای خود را به موجودی که حیات و اراده ای داشته باشد و از خود حرکتی بکند تبدیل نکرده اند بلکه چنین به خیال موسی آمده است.

  • محمد مهدی گلرو

نظرات  (۳)

  • محمدرضا حاجی جباری
  • سلام لینک شدی اخوی
    یاعــلی مدد
  • دانلود فیلم
  • سلام دوست عزیز وبلاگ عالی دارید به سایت فیلم وسریال سری بزنید ! http://downloadone.ir در صورت امکان مارو لینک کنید ! با تشکر ♥
    سلام مهربونم
    سپیدارم
    مطالبت عالیه,دوست دارم ک اونا رو دوستامم بخونن و لایک و نشرش کنند...خوشحال میشم بیایی جامعه مجازی فیس کمپ (دارای مجوز از وزارت ارشاد)
    *راستی,میتونی با یه تنظیم ساده ,تبلیغ وبلاگتم بجای حق امضات بزاری...
    Facecamp.ir
    و یا campchat.ir

    اینم لینک شخصیمه(خوشحال میشم از این طریق عضو بشی):
    http://facecamp.ir/signup/invited:cecca6029a01c83a75ead54899a535d7

    فدامدات

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی